KultCon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Välkommen till KultCon's forum! Write and shine, y'all.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Vad vill du se på kultcon:12?

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Danners
Bioansvarig
Bioansvarig
Danners


Antal inlägg : 38
Registreringsdatum : 11-08-13
Ålder : 34
Ort : Uppsala

Vad vill du se på kultcon:12? Empty
InläggRubrik: Vad vill du se på kultcon:12?   Vad vill du se på kultcon:12? Emptyons jun 06, 2012 8:34 am

Här kan post:a om det ni vill se i bion under kultcon, jag lovar att kika förbi ibland och se efter vad ni vill se.

Några riktlinjer:
Gärna relativt nytt (typ 2011 och framåt)
Gärna filmer
Live-action om det är baserat på en existerande manga/anime

I övrigt: Anything goes! Men om ni tjatar om One Piece filmer så blir jag ledsen.

OVER AND OUT
Till överst på sidan Gå ner
CrescentMoon
Småcool
Småcool
CrescentMoon


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 11-04-26
Ålder : 27
Ort : Jönköping

Vad vill du se på kultcon:12? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad vill du se på kultcon:12?   Vad vill du se på kultcon:12? Emptytis jul 31, 2012 10:13 am

Alla dessa kanske inte är jäte nya, men bra endå! (har inte sett hälften dock vill gärna se!)

Rurouni Kenshin Live action
Heart no Kuni no Alice
The cat returnes
The girl who leapt through time
Koizora
Pokemon filmerna (om det går att hitta på japanska, annars kan ni glömma att jag sa nåt)
The disappearnace of Suzumiya Haruhi
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/user/SaveMeMoon?feature=mhum
CrescentMoon
Småcool
Småcool
CrescentMoon


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 11-04-26
Ålder : 27
Ort : Jönköping

Vad vill du se på kultcon:12? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad vill du se på kultcon:12?   Vad vill du se på kultcon:12? Emptyons aug 01, 2012 8:38 am

5 Centimeters per second

InterStella 5555
Den här är definitivt inte ny (2003) men alla har nog inte sett den. Det är lugnt En av mina top 3 anime filmer någonsin! Ingen dialog alls, bara musik och fantastisk animation! Hur mycket bättre kan det bli!? (förutom möjligtvis Redline)


Senast ändrad av CrescentMoon den sön aug 26, 2012 1:40 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/user/SaveMeMoon?feature=mhum
Jedi Leif
Nubcake
Nubcake



Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 12-07-20
Ålder : 30
Ort : Jönköping

Vad vill du se på kultcon:12? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad vill du se på kultcon:12?   Vad vill du se på kultcon:12? Emptyfre aug 10, 2012 3:07 pm

Förslag:

Någon Ghibli går bra. Helst "The Secret World Of Arrietty" eller "Princess Mononoke".
Kan va mysigt med "Hanamaru Kindergarten" på morgonen.
"Professor Layton and The Eternal Diva".
Rekommenderar "Baka To Test to Shokanju" och Season 2. Däremot kan åldergränsen vara 13,14+.

och "Hetalia: Paint It White"
Till överst på sidan Gå ner
CrescentMoon
Småcool
Småcool
CrescentMoon


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 11-04-26
Ålder : 27
Ort : Jönköping

Vad vill du se på kultcon:12? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad vill du se på kultcon:12?   Vad vill du se på kultcon:12? Emptymån aug 13, 2012 5:33 pm

ÅH NÄ!!

Jag fick inte Mononoke Hime förra året oavsett hur mycket jag tjatade! Då ska hon icke vara med i år heller!

Arrietty var dock ingen kass idé. Tror det är många som inte hunnit se den.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/user/SaveMeMoon?feature=mhum
Nemino
Nubcake
Nubcake



Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 12-08-25

Vad vill du se på kultcon:12? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad vill du se på kultcon:12?   Vad vill du se på kultcon:12? Emptylör aug 25, 2012 10:55 am

The Secret World Of Arrietty låter som en utmärkt ide! :] Har själv inte sett den ännu och det hade varit awesome om ni visade den!
Till överst på sidan Gå ner
Epke
Nubcake
Nubcake
Epke


Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 12-09-05

Vad vill du se på kultcon:12? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad vill du se på kultcon:12?   Vad vill du se på kultcon:12? Emptyons sep 05, 2012 12:53 pm

Nja, kan förstå varför de inte vill visa Mononoke Hime, det är många väldigt unga barn som går på konvent också...

Men Redline! Hade varit otroligt kul att se, tror inte alls många har sett den! Very Happy
Och något av Satoshi Kon! Paprika, t.ex., eller Tokyo Godfathers (lite mer barnvänligt, den sistnämnda.. xD)
Till överst på sidan Gå ner
CrescentMoon
Småcool
Småcool
CrescentMoon


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 11-04-26
Ålder : 27
Ort : Jönköping

Vad vill du se på kultcon:12? Empty
InläggRubrik: @epke   Vad vill du se på kultcon:12? Emptylör sep 08, 2012 3:54 am

Redline visades förra året, så den visar de nog tyvärr inte igen. (min favvo film, så jag skulle inte ha nåt emot!)

Men hold on! Mononoke Hime skulle inte kunna visas för yngre, men det kan Redline??? XD
Med alla svordomar, halv nakna tjejer och skumma ailiens som smälter exploderar och liknande.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/user/SaveMeMoon?feature=mhum
Epke
Nubcake
Nubcake
Epke


Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 12-09-05

Vad vill du se på kultcon:12? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad vill du se på kultcon:12?   Vad vill du se på kultcon:12? Emptysön sep 09, 2012 7:14 am

CrescentMoon skrev:
Redline visades förra året, så den visar de nog tyvärr inte igen. (min favvo film, så jag skulle inte ha nåt emot!)

Men hold on! Mononoke Hime skulle inte kunna visas för yngre, men det kan Redline??? XD
Med alla svordomar, halv nakna tjejer och skumma ailiens som smälter exploderar och liknande.

Dangit xD Aja!
Hm, nej men jag har inte sett Redline, så jag hade inte kunnat veta jämförelsen.. ;3 Vad gäller Mononoke Hime tänkte jag mest på de små mängderna av gore; när han skjuter armen av den krigaren eller när svinet i slutet blir besatt(?) och bara läcker. Nej, jag vet inte. xD
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Vad vill du se på kultcon:12? Empty
InläggRubrik: Sv: Vad vill du se på kultcon:12?   Vad vill du se på kultcon:12? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Vad vill du se på kultcon:12?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?
» Zombielajv på Kultcon
» Vad ska DU cosplaya Kultcon:12?!
» NU när Kultcon (tyvär) är över
» CaramellDansen at Kultcon:12

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
KultCon :: KultCon :: Biograf-
Hoppa till: