KultCon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Välkommen till KultCon's forum! Write and shine, y'all.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du?

Gå ner 
+2
Kira
CrescentMoon
6 posters
FörfattareMeddelande
CrescentMoon
Småcool
Småcool
CrescentMoon


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 11-04-26
Ålder : 27
Ort : Jönköping

Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Empty
InläggRubrik: Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du?   Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Emptylör sep 03, 2011 1:52 pm

Detta är väl något av det man brukar diskutera med nya människor (iaf jag vill veta detta när jag träffar en ny människa med mitt intresse) Frågan står i rubriken, så..........SVARA!! Or the cake is a LIE!!

Själv så började det för nästan exakt 5 år sedan när min syster satte den nu förskräckliga tokyo mew mew i handen på mig och sa "Jag tror du kommer gilla den" När jag var klar bytte hon den mot Time stranger kyoko.
Några veckor senare satte hon mig i sitt knä i data rummet och sa "Nu ska du få se något riktigt bra!" Och så satt vi där i flera timmar och tittade på "FullMoon wo sagashite" efter det läste jag serie på serie på serie. Min syster visade mig death note och jag började leta upp anime, och kollade på hela sailor moon!

Och nu sitter jag här idag med en manga lista i huvet. Så lång att jag har tappat räkningen. Och alla i hela världen stöter bort mig känns det som. Men en sak de inte vet; är att jag kommer [b]ALDRIG ge upp!
Jag sitter nog här fortfarande om 5 år och är minnst lika stolt över det! n_n
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/user/SaveMeMoon?feature=mhum
Kira
Småcool
Småcool
Kira


Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 11-07-09
Ålder : 30
Ort : jönköping

Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Empty
InläggRubrik: Sv: Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du?   Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Emptysön sep 04, 2011 9:00 am

Det var en gång för många många år sedan när jag gick omkring på biblioteket i Gränna och funderade på vad jag skulle läsa. För hundrade gången puttade jag undan den lilla irriterande vagnen som stod i vägen för de hyllorna längst bort. Det var aldrig någon som lånade något från den lilla vagnen och av en ren infallelse böjde jag mig ner och tittade vad som stod där. "Aha, det är sånna där serier som man läser baklänges eller nåt" tänkte jag och utan att faktiskt veta vad det var så lånade jag bok 1 av One Piece. Senare kom jag hem, läste ut den, och gav den till min brorsa som blev irriterad för att jag bara lånat del 1 när den var så himla bra. Efter det var jag fast i manga och det är i princip vad mitt liv revolverar runt nu.

//Kira
Till överst på sidan Gå ner
Danners
Bioansvarig
Bioansvarig
Danners


Antal inlägg : 38
Registreringsdatum : 11-08-13
Ålder : 34
Ort : Uppsala

Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Empty
InläggRubrik: Sv: Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du?   Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Emptyons sep 07, 2011 8:41 am

Hm, det beror på hur man ser det: första gången man såg pokemon som 8-åring och intresset väcktes till liv; När jag köpte och klarade FF8 som 10-åring; När min tio år äldre kusin brände ut hela GTO till mig när jag var 12 år gammal eller var det kanske när jag lyckades ladda ner första avsnittet av Naruto för ca 8 år sedan.

Det är svårt att avgöra men det jag definitivt vet är att jag är glad att jag tog upp det här intresset - har lärt känna vänner för livet pga. det samt blivit introducerad till en hel värld av tentakelporr fantastisk kultur som är helt unik.
Till överst på sidan Gå ner
Neko-chaaan
Småcool
Småcool
Neko-chaaan


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 11-05-11
Ålder : 33
Ort : Helsingborg

Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Empty
InläggRubrik: Sv: Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du?   Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Emptytor sep 08, 2011 5:20 am

Jaaaa... För mig började väl när man va såsidär en 5-6 år(Woooow typ 15 år sen..XD).. Jag satt en lördagsmorgon och tittade på dåtidens Lattjo Lajban med Skogstrollet Hugo och Bananer i Pyjamas. Då började en helt ny serie som heter Sailor Moon.. Jag fastnade för den direkt! Sen köpte brossan ett Nintendo 64 och ett Playstation, där han hade Legend of Zelda Ocarina of Time, Super Mario 64 och Final Fantasy VII.. Varje gång han inte var hemma så smög jag mig in för att spela.. Då var jag helt hooked on it.. När man väl blev en 10-12 år fick jag en helt egen dator så jag började ladda ner hela sailor moon, Började läsa och se Naruto, Bleach och flera serier och nu är man här!^^
Till överst på sidan Gå ner
Mitternacht
Cosplayansvarig
Cosplayansvarig
Mitternacht


Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 11-04-08

Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Empty
InläggRubrik: Sv: Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du?   Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Emptytor sep 08, 2011 6:56 am



Tre ord:

Ocarina Of Time
Till överst på sidan Gå ner
Neko-chaaan
Småcool
Småcool
Neko-chaaan


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 11-05-11
Ålder : 33
Ort : Helsingborg

Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Empty
InläggRubrik: Sv: Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du?   Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Emptytor sep 08, 2011 1:08 pm

Mitternacht skrev:


Tre ord:

Ocarina Of Time

Iz teh shiet dot com!!!
Till överst på sidan Gå ner
Honsomgåricirklar
Nubcake
Nubcake
Honsomgåricirklar


Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 11-08-16
Ålder : 28
Ort : Jönköping

Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Empty
InläggRubrik: Sv: Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du?   Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Emptyfre sep 09, 2011 10:00 am

Tjaa, det var nog först i sjuan/åttan som jag riktigt började med allt som har med manga att göra. Men sedan var det ju också en hel massa saker innan. Det första som jag minns var att när jag var riktigt liten (typ, fyra-fem år) satt jag framför TVn och kollade på Sailor Moon, det var mitt absoluta favoritprogram. ^^ Sen, ungefär samma ålder, kollade jag även på Pokémon, även om jag inte var riktigt lika insatt i det. Och så har vi min kära kusin också, som bor en backe över mig. Jag brukade åka och hälsa på henne, våra familjer (eller, vi är ju egentligen en och samma familj o3o men ni fattar) står varandra riktigt nära så vi festade en hel del tilsammans. Det förekom också ofta att jag sov över hos henne. När jag fick tråkigt brukade jag iaf gå in i hennes rum och läsa Ranma ½, Tokyo Mew Mew och Mästerdetektiven Conan. ^^ Minns även att jag började läsa Love Hina och Manga mania i detta heliga rum. Very Happy
Sen hade hon en jätteshysst bok som hette Lär dig teckna manga, och såklart var det det vi båda ägnade oss åt. xD Sen gick jag typ hem och googlade på manga eftersom jag inte hade någon som helst aning om vad det var, jag vet, FAIL, men det betyder inte nödvändigtvis att jag visste vafan det var ja läste bara för att jag läste det. xD Sen, i sexan tror jag att det var, var det en kille i klassen som hade målat av Naruto som alla tyckte var så himla lik, men såklart var jag efter och visste inte vad det var dom pratade om, men jag bibehöll mitt cool och gick istället hem och googlade på Naruto. Sen dess har jag kollat på varenda avsnitt innan shippuden (typ ett hundratal på shippuden oxå, men tröttnade sen när jag började läsa mangan istället) Då började jag gå med i Narutochatter och i den senaste flummade jag runt som Tenten. x3 Sen började jag i åttan, träffade två otakus vid namn Ämuri och Kuu och först DÅ erkände jag för mig själv att jag gillade manga trots typ allt som jag skrivit. xD *Efterbliven* Sedan började jag på mangaklubben, och då pratades det mycket om "cosplay" och "konvent" Fortfarande, efterbliven som jag är hade jag ingen aning om varken det ena eller det andra men låtsades ändå som om jag gjorde det för att verka så cool som jag kände mig just då. Och i åttan hade jag också hört min första vocaloidlåt, Last night good night med Miku Hatsune som jag givetvis klickat mig till av ren och skär tur. Och ja bah "Men heyy, det här är ju faktiskt bra!" Very Happy Även om jag inte fattade ett skit om vad hon sjöng. På mangaklubben, började det pratas om Kultcon och konvent för mangaklubben på biblioteket, det var även en tjej som ville gå på Meuwcon men som inte hade någon att gå med så sa jag "Men ayye, jag kan komma med dej!" 8D Och sen nånstans i mitt huvud tänkte jag också att jag kunde cosplaya den där Miku Hatsune-tjejen på konventen. Vilket jag också gjorde, och jag måstesäga. JAG FASTNADE STENHÅRT FÖR DET DÄR MED KONVENT OCH COSPLAY!
Sen började ja kolla på South Park (hade sett ett par avsnitt tidigare, min kusin visade xD) och hela min South Park-obsession började med en helt oskyldig liten South Park kväll med Kuu och Linnea. Sen brakade helvetet loss. Jag började nörda mindre och mindre på manga/anime och mer och mer på South Park. Jag slutade cosplaya som Miku och började cosplaya som South Park figurer. Och det var väl ungefär min historia om manga tills idag. xD
Till överst på sidan Gå ner
http://www.artofbella.deviantart.com
Honsomgåricirklar
Nubcake
Nubcake
Honsomgåricirklar


Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 11-08-16
Ålder : 28
Ort : Jönköping

Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Empty
InläggRubrik: Sv: Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du?   Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Emptyfre sep 09, 2011 10:04 am

Och ja, glömde även att nämna att mina kusiner spelade Zelda, och jag bara älskade det spelet!!<3 x3
Till överst på sidan Gå ner
http://www.artofbella.deviantart.com
Sponsored content





Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Empty
InläggRubrik: Sv: Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du?   Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Manga, Anime, Spel, Konvent! Hur började du?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Skräck spel???
» Spel konsoler!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
KultCon :: Lolboll :: Sandlåda-
Hoppa till: