KultCon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Välkommen till KultCon's forum! Write and shine, y'all.

HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

Zombielajv på Kultcon

Gå ner 
+2
Neko-chaaan
Hani
6 posters
FörfattareMeddelande
Hani
Nubcake
Nubcake
Hani

Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 11-09-12
Ålder : 32

Zombielajv på Kultcon Empty
InläggRubrik: Zombielajv på Kultcon   Zombielajv på Kultcon Emptymån sep 12, 2011 1:54 pm

Nu vet jag inte riktigt vart jag skulle posta detta, det får Adminen bestämma och flytta tråden om det behövs. Men jag tycker jag att lajv räknas som en spel aktivitet.

Så! Hej alla kultcon'are, det är jag som kommer hålla ett zombielajv under kultcon, jag tänkte ger en "teaser" och lite regler så ni är lite förbereda. Smile
Vad själva storyn för lajvet får ni inte reda på förens ni är på plats, inte kul om jag spoilar allt nu. Ne?

Teaser intro

Det har gått en månad sen folket förvandlades till själlösa väsen som åt andra utan ånger. Det verkar som om dem inte har några känslor, eller tankar. Deras blickar är tomma och vill bara ha mitt kött och blod.
Jag förstår inte hur detta gick till, men nu är jag här springer runt med dessa främlingar, var min familj är? Det undrar jag också. Det gräsliga skriket kommer närmare, ljudet av ett plågsamt utdraget skrik som vittnar om en enorm hunger. Kan dem ha själar i alla fall? Eller är dem borta med havet? Inget av detta vet någon här, allt vi vet att vi måste överleva. Hur många som fortfarande levde visste vi inte, det var mer döda än levande, eller ja... levande döda.

Lajvande och regler.

Lajv är en förkortning på termen Levande rollspel, som går ut på att en grupp människor samlas på en plats och för att agera andra karaktärer och oftast lösa problem tillsammans.
Lajvande är väldigt givande och roligt och vi hoppas att alla som kommer på lajvet kommer tycka detsamma. Detta lajv kommer vara ett såkallat Zombie-lajv, och kommer då handla om Zombies. För de som inte vet vad en Zombie är, Googla på det, se en film. Eller läs en bok.

Off lajv Regler:

- Man slår inte på sina spel kamrater, eller mina zombies.
- Tillhyggen är STRÄNGT förbjudna (Såsom stolar, träpinnar, knivar eller andra konventare.)
- Visa respekt för dina medspelare, om dem vill att ska sluta med något och ber dig att sluta "off lajv" så ska du sluta.
- Konvent reglerna gäller även på lajvet.
- Glöm inte bort att ha roligt och se mellan fingrarna om det behövs istället för att klaga och gnälla.

In lajv Regler:

- Att bli skadad gör ont (No way?) och detta är någonting du måste rollspela. När du ska "slå" någon så ska man se till att din motspelare ser ditt slag, vifta inte med nävarna utan kör det lite sakta så den andra hinner reagera och spela ut att han/hon/den blir slagen. Personen skall då agera som han fått ett riktigt slag på sig, vi ber därför våra spelare att INTE slå varandra på riktigt och försöka att undvika att skada varandra så mycket som möjligt. Detta gäller även mot zombies, skada inte mina zombies, snälla.

- Off lajv är allt som inte har med spelat att göra, alltså kan man gå off lajv när man känner att det här är för mycket, eller att du måste berätta något som inte har med lajvet att göra. Du ska dock undvika att gå off lajv så mycket du kan, att gå off lajv kommer störa lajvet och förstöra känslan. Ska du bara ställa en kort fråga kan de räcka med att du går undan och talar lågt utan att störa dem andra.

Hur går jag off lajv?
Du säger "Off", svårare än så är det inte. Eventuellt tecken kommer visas på plats.

- Karaktärer kommer bli förbereda och skrivna av mig. Om du så jätte gärna vill göra en egen karaktär så skicka mig ett PM så löser vi det. :3

Frågor?

Senast ändrad av Hani den tis sep 13, 2011 7:01 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nimdra.blogg.se
Neko-chaaan
Småcool
Småcool
Neko-chaaan

Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 11-05-11
Ålder : 34

InläggRubrik: Sv: Zombielajv på Kultcon   Zombielajv på Kultcon Emptymån sep 12, 2011 5:35 pm

Låter så sjuuukt kul!!!
Var med på förra Kultcons lajv^^
Jag var 1 av de 3 som överlevde.. vi gömde oss på toa..XD
Ser verkligen fram emot lajvet!
Hani
Nubcake
Nubcake
Hani

InläggRubrik: Sv: Zombielajv på Kultcon   Zombielajv på Kultcon Emptytis sep 13, 2011 7:04 am

Neko-chaaan skrev:
Låter så sjuuukt kul!!!
Var med på förra Kultcons lajv^^
Jag var 1 av de 3 som överlevde.. vi gömde oss på toa..XD
Ser verkligen fram emot lajvet!

Ahaha... A jo. xD
Hade inte så mycket tid att förbereda förra året, som detta året.
Förhoppningsvis kommer du uppleva detta lajv bättre och mycket läskigare! >:3
Neko-chaaan
Småcool
Småcool
Neko-chaaan

InläggRubrik: Sv: Zombielajv på Kultcon   Zombielajv på Kultcon Emptytis sep 13, 2011 10:43 am

Ungefär hur stort kommer det vara detta året? Kändes lite litet förra året då det bara var ett rum och en korridor..
hade varit sjuuukt kul att ha de över hela kultcon under en av nätterna.. som jag förstått det så är det inte öppet dygnet runt..
Hani
Nubcake
Nubcake
Hani

InläggRubrik: Sv: Zombielajv på Kultcon   Zombielajv på Kultcon Emptytis sep 13, 2011 1:01 pm

The thing is, kultcon stänger för natten klockan 2 och jag vill verkligen inte börja lajvet klockan två. Alla kommer vara trötta och gnälliga, så planen var att vi börjar 12, efter 2 timmars lajv tar vi över resten av världen, eller något. För det har jag fått tillstånd till att göra, så det ska vi tacka kultcons crew för!
Men jag kan lova att denna gången behöver ni inte sitta i rummet och argumentera, det är en djupare story bakom det hela och ni kommer förstå mer när ni är där. Vill inte avslöja något just nu, för det förstör liksom...hela lajvet? Razz
Mitternacht
Cosplayansvarig
Cosplayansvarig
Mitternacht

Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 11-04-08

InläggRubrik: Sv: Zombielajv på Kultcon   Zombielajv på Kultcon Emptytis sep 13, 2011 2:01 pm

Lite anledning till vårt beslut:

Det är lite svinigt att köra ut alla besökare klockan tolv för att ni zombies ska få kräla över hela konventet, men efter klockan två kan ni få kräla hur mycket ni vill, för då kommer alla icke-lajvare att vara ute ur byggnaden, och då får ni kräla överallt.
Hani
Nubcake
Nubcake
Hani

InläggRubrik: Sv: Zombielajv på Kultcon   Zombielajv på Kultcon Emptytis sep 13, 2011 2:10 pm

Jag är cool med detta beslutet, lajvet kommer nästan helt säkert hålla på mer än två timmar,kommer ta ungefär en halv timma att dra alla regler igen, ge folk karaktärer, förklara och starta upp. Jag hoppas bara att folk kommer vara lite pigga då, annars kommer zombierna och tar er.
Neko-chaaan
Småcool
Småcool
Neko-chaaan

InläggRubrik: Sv: Zombielajv på Kultcon   Zombielajv på Kultcon Emptyons sep 14, 2011 7:17 am

Ja det är helt förståeligt och det låter som en sjukt awesome idé.. Kommer ihåg förra året tog det ungefär 30-45 minuter att starta upp allt.. Och jag tyckte det lajvet var sjuukt kul och awesome..(aldrig lajvat innan dess) Jag längtar riktigt mycket!!!
Kira
Småcool
Småcool
Kira

Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 11-07-09
Ålder : 30

InläggRubrik: Sv: Zombielajv på Kultcon   Zombielajv på Kultcon Emptyons sep 14, 2011 11:45 am

hur många kommer kunna vara med? Ska man anmäla sig på plats?
Hani
Nubcake
Nubcake
Hani

InläggRubrik: Sv: Zombielajv på Kultcon   Zombielajv på Kultcon Emptytor sep 15, 2011 1:56 pm

Jag hade tänkt mig runt 20-25 personer.
Om det blir över 30 pers som vill vara med så kör jag två omgångar, alltså en på fredag och en på Lördag.
Om hur man anmäler sig kan jag inte berätta en, men troligtvis kommer det finnas en lista på konventet som du kan komma och skriva på.

MEN om du hade tänkt att göra en egen karaktär så vill jag att det sker innan konventet.
Hani
Nubcake
Nubcake
Hani

InläggRubrik: Sv: Zombielajv på Kultcon   Zombielajv på Kultcon Emptytis sep 20, 2011 12:32 pm

Jag vill också lägga till:
Jag BER er att ha på er något oömt, då menar jag inte att ni ska komma dit med en potatissäck. Utan undvik att ha på dig din cosplay eller något du inte vill ha "ner smutsat".
Ni säger jag inte att jag ska hälla smuts och fake blod över er, utan mina zombies kommer vara sminkade och det finns en chans att dem vidrör er och har du på dig din fina lolita klänning så är det lite synd.

Sen vill jag att alla spelare ska känna sig avslappnade när dem lajvar, så därför jag råder er att ta med en t-shirt som ligger där hemma och ta på er den ÖVER det plagg ni vill skydda(lite som ett förkläde, you know?).
Jag säger detta NU så jag inte får någon lame kommentar senare "Men jag visste inte att det fans blod på zombie lajvet ".

Edit: Sorry för dubblepost.
miladea
Nubcake
Nubcake

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 11-09-30

InläggRubrik: åldersgräns?   Zombielajv på Kultcon Emptyfre sep 30, 2011 9:49 am

Är det någon åldersgräns, har en lillasyster som gärna skulle vilja va med
Hani
Nubcake
Nubcake
Hani

InläggRubrik: Sv: Zombielajv på Kultcon   Zombielajv på Kultcon Emptyfre sep 30, 2011 3:44 pm

miladea skrev:
Är det någon åldersgräns, har en lillasyster som gärna skulle vilja va med

Hur gammal är hon då?
Saken är, ALLA är välkomna att vara med, men det kommer som sagt finnas "zombies", dem kommer vara gore sminkade,stämningen ska vara som i en skräck film. Jag vill inte att någon ska banga ur mitt i lajvet, det förstör för alla andra.

Senast ändrad av Hani den mån okt 10, 2011 5:07 pm, ändrad totalt 1 gång
Wuffin
Nubcake
Nubcake
Wuffin

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 11-10-10

InläggRubrik: Sv: Zombielajv på Kultcon   Zombielajv på Kultcon Emptymån okt 10, 2011 3:01 am

Den som får panik av mörker, trånga utrymmen, läskiga saker, eller har lätt för att svimma eller liknande bör inte vara med på ZOMBIE-lajvet. Ni förstör om ni är med ändå och gör att vi måste avbryta.

Vi lär gå igenom allt innan lajvet så ingen information blir utebliven Razz
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Zombielajv på Kultcon   Zombielajv på Kultcon Empty

Zombielajv på Kultcon
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?