KultCon
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Välkommen till KultCon's forum! Write and shine, y'all.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?

Gå ner 
+19
Hani
En-Chill-Panda
Naaru
ChibiHotaru
Graytail
Honsomgåricirklar
Wrath
Scandifag
MoggeGolvmopp
Kira
Almox
ClownAddict
BeeJay
Neko-chaaan
CrescentMoon
MoonPhanter
EmmChan
Kotowaru
Mitternacht
23 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Mitternacht
Cosplayansvarig
Cosplayansvarig
Mitternacht


Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 11-04-08

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptyfre apr 08, 2011 4:57 am

Hejsan, cosplayansvarige här!

Känner ni KultConpeppen, gott folk!? Jag hoppas det, för i år kommer vi göra en ännu mer fantastisk cosplayshow än förra året, lita på det.

Så min fråga till er är:

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?


Senast ändrad av Mitternacht den mån apr 11, 2011 3:59 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Kotowaru
Nubcake
Nubcake



Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 11-04-10

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptysön apr 10, 2011 12:07 pm

Mitternacht skrev:

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?

För mig blir det Cloud Strife från Final Fantasy 7: Advent Children med ett 6-delat homemade Bustersword!

//L från 2010 KultCon.
Till överst på sidan Gå ner
EmmChan
Nubcake
Nubcake



Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 11-04-10
Ålder : 29
Ort : Jönköping

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptysön apr 10, 2011 11:36 pm

jag ska förmodligen cosplaya Tsukasa Hiiragi från Lucky Star, för det är den enda cosplay som jag har för tillfället ^^'

men kanske har hunnit skaffa nån mer tills dess ^__^ kanske blir det Nagihiko Fujisaki från Shugo Chara ^w^
Till överst på sidan Gå ner
http://iluvlightyagami.bilddagboken.se
Mitternacht
Cosplayansvarig
Cosplayansvarig
Mitternacht


Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 11-04-08

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptymån apr 11, 2011 3:58 am

Hum, funderar på om jag borde cosplaya på själva cosplauppvisningen, eller jag jag bara ska stå där och presentera i den vanliga tråkiga KultCon-tröjan. Humhum, vad tycker ni?

Haha, jag kan ju starta en omröstning xD
Till överst på sidan Gå ner
MoonPhanter
Nubcake
Nubcake
MoonPhanter


Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 11-04-24

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptysön apr 24, 2011 3:48 pm

Mitternacht skrev:

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?


Planerar att cosplaya en Jockey från L4D (Left4Dead) med en kompis 8D
Kommer behöva stiga upp jättetidigt för den sminkningen känner jag ^^;
Sen kommer man vara skittrött efter att ha sprungit runt som en idiot och skrattat hysteriskt en hel dag xD
Har en annan kompis som eventuellt ska vara en Witch (häxa) från samma spel 8D

Var Hunter (också från L4D) förra konventet ; )
Till överst på sidan Gå ner
CrescentMoon
Småcool
Småcool
CrescentMoon


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 11-04-26
Ålder : 28
Ort : Jönköping

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptytis apr 26, 2011 10:26 am

Då jag äntligen skaffat en peruk så ska jag väl vara haruno sakura det här året. Sen är ju Suzumiya haruhi min favvo so hon ska ju med! Sen är det Kagamine rin som är min senaste! Can't wait!! *O*
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/user/SaveMeMoon?feature=mhum
Neko-chaaan
Småcool
Småcool
Neko-chaaan


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 11-05-11
Ålder : 34
Ort : Helsingborg

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Cosplay Kultcon 11   Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptyons maj 11, 2011 2:43 am

Jag ska under konventet troligtvis cosplaya Yuffie Kisaragi från Final Fantasy VII:Advent Children..
Sen under cosplaytävlingen blir de kanske Tia halibel i resurrecion från Bleach^^
Till överst på sidan Gå ner
BeeJay
Nubcake
Nubcake
BeeJay


Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 11-07-04
Ålder : 103
Ort : Uppsala

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptymån jul 04, 2011 10:28 am

Jag ska cosplaya, vilken det blir är en annan historia, det har ju hunnit bli kallare ute då så det blir nog en ganska varm cosplay som fungerar utomhus också XD

Geno från Super Mario RPG finns ju kvar sen tidigare men vi får se... xD
Till överst på sidan Gå ner
ClownAddict
Nubcake
Nubcake
ClownAddict


Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 11-07-05
Ålder : 27

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Re: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?   Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptytis jul 05, 2011 2:09 pm

Buggy the clown från One Piece. clown *peka på visnings bild*

I hans "fängelse uniform" eller vad det nu heter >_> <_<
Lär bli helt awesome Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://ClownAddict.tumblr.com
Almox
Nubcake
Nubcake
Almox


Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 11-07-08

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptyfre jul 08, 2011 2:36 pm

Överväger skarpt att cosplaya Yuan från Samurai Deeper Kyo och eventuellt Luppi från Bleach. Har ett större cosplayprojekt nu, så vill ha något lättade som jag inte behöver stressa med xD
Till överst på sidan Gå ner
Kira
Småcool
Småcool
Kira


Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 11-07-09
Ålder : 30
Ort : jönköping

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptylör jul 09, 2011 10:18 am

Jag siktar på Kasane Teto under hela konventet. Om jag får tid kanske jag slänger ihop något annat intressant men det vet jag inte än.
Till överst på sidan Gå ner
MoggeGolvmopp
Nubcake
Nubcake



Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 11-07-14
Ålder : 29

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptytor jul 14, 2011 10:56 am

Jag ska cosplaya Jinta Yadomi från AnoHana owo
Kanske Tsunade från Naruto och sen en till, beroende på om jag hinner klart med den xD
Till överst på sidan Gå ner
Scandifag
Nubcake
Nubcake



Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 11-07-20

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptyons jul 20, 2011 1:24 am

Planerar Mephisto Pheles från Ao no exorcist.
Till överst på sidan Gå ner
Wrath
Nubcake
Nubcake
Wrath


Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 11-08-04

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptytor aug 04, 2011 8:31 am

Blir Roy mustang från FMA och kanske Envy/Wrath.
Till överst på sidan Gå ner
Neko-chaaan
Småcool
Småcool
Neko-chaaan


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 11-05-11
Ålder : 34
Ort : Helsingborg

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Rubrik: Re: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?   Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptymån aug 08, 2011 3:32 am

Ja biljetten var nu beställd och det har blivit lite ändringar i cosplayplanerna..
Istället för Yuffie och Halibel blir det nog Lilynette Gingerbuck.. Kanske gör någon annan cosplay också.. får se;)
Till överst på sidan Gå ner
Honsomgåricirklar
Nubcake
Nubcake
Honsomgåricirklar


Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 11-08-16
Ålder : 29
Ort : Jönköping

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Apaaaaaa   Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptytis aug 16, 2011 12:35 pm

Jag jobbar på en Kenny cosplay (South Park) så eventuellt kommer jag cossa honom :3 Faaaast troligen inte under hela konventet. Kommer antagligen cossa Miku och nån annan från SP de andra dagarna. Har inte fastställt det än. VORE JÄTTENAJS OM NÅN ANNAN SKULLE KUNNA TÄNKA SIG COSSA SOUTH PARK MED MEJ! o3o JAG ÄLSKAR DEN PERSONEN FÖR EVIGT ISF!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.artofbella.deviantart.com
Almox
Nubcake
Nubcake
Almox


Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 11-07-08

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptylör aug 27, 2011 2:08 pm

Herp, blev att tänka om lite.. Kommer ha en egen karaktär och sen en ringvålnad från sagan om ringen! :'D
Till överst på sidan Gå ner
Graytail
Nubcake
Nubcake
Graytail


Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 11-08-30
Ålder : 29
Ort : Jönköping

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptytis aug 30, 2011 1:34 pm

Hade tänkt cosplaya Hatake Kakashi /jounin från Naruto. Owo
Såg att det var entill Naruto-cosplayer, men är det några fler som ska cosplaya karaktärer från den serien? Har ingen att cosplaya med, så skulle inte ha nått emot att haka på ett gäng! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://xgraytail.deviantart.com/
ChibiHotaru
Nubcake
Nubcake



Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 11-09-03

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptylör sep 03, 2011 3:00 pm

Antagligen Hotaru från Hack som planerat, om jag får färdigt dräkten i tid. Cosplayar gärna i grupp, Hotaru är ju i princip aldrig ensam.

Är det någon som vet var man kan få tag på en halvdecimeters lång "diamant" i plast eller liknande material, gyllende? confused
Till överst på sidan Gå ner
Naaru
Nubcake
Nubcake
Naaru


Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 11-09-05
Ålder : 30
Ort : Mariestad

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptymån sep 05, 2011 8:12 am

Graytail skrev:
Hade tänkt cosplaya Hatake Kakashi /jounin från Naruto. Owo
Såg att det var entill Naruto-cosplayer, men är det några fler som ska cosplaya karaktärer från den serien? Har ingen att cosplaya med, så skulle inte ha nått emot att haka på ett gäng! Smile

Inte helt säkert om vi kommer till kultcon men om vi gör...

Kommer jag vara Naruto och mina 3 vänner ska vara Sasuke, Sai och Jiraiya! Smile
Jag och Jiraiya har även lite funderingar på att vara Zombie Itachi och Zombie Jiraiya någon av dagaran oxå:3
Till överst på sidan Gå ner
Graytail
Nubcake
Nubcake
Graytail


Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 11-08-30
Ålder : 29
Ort : Jönköping

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptyons sep 07, 2011 11:31 am

Naaru skrev:


Inte helt säkert om vi kommer till kultcon men om vi gör...

Kommer jag vara Naruto och mina 3 vänner ska vara Sasuke, Sai och Jiraiya! Smile
Jag och Jiraiya har även lite funderingar på att vara Zombie Itachi och Zombie Jiraiya någon av dagaran oxå:3

Ohohoh, gött! owo
Skulle ni ha något emot att få en Kakashi-cosplayer i gruppen, om ni kommer till Kultcon?
Till överst på sidan Gå ner
http://xgraytail.deviantart.com/
Naaru
Nubcake
Nubcake
Naaru


Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 11-09-05
Ålder : 30
Ort : Mariestad

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptyons sep 07, 2011 2:43 pm

[quote="Graytail"]
Naaru skrev:


Ohohoh, gött! owo
Skulle ni ha något emot att få en Kakashi-cosplayer i gruppen, om ni kommer till Kultcon?

Haha, vi ska nog inte gå runt tillsammans hela tiden, det är antagligen bara jagoch Jiraiya som ska gå runt för det mesta men de andra hänger på lite då och då! MEn sure, ser du oss är det bara att hänga på! Very Happy Vi ska fira mig på lördagen så då kan du ju oxå komma och chilla.. ta en kaka!
Till överst på sidan Gå ner
En-Chill-Panda
Nubcake
Nubcake
En-Chill-Panda


Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 11-09-14

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: En personlig klassiker   Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptyons sep 14, 2011 2:33 pm

Kör en remake på ett cosplay jag verkar drafram varje år när jag vill ha ett cosplay. Gör ett nytt Pence cosplay (kingdom hearts 2) då jag växt ur mitt gamla. Det faller desutom sönder.. det var limmat....

Jag är pepp på det in any case! 8D
Till överst på sidan Gå ner
Hani
Nubcake
Nubcake
Hani


Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 11-09-12
Ålder : 32
Ort : Wonderland

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptysön sep 18, 2011 12:59 pm

Troligtvis Alice, från Alice:madness returns.
Älskar den cosplayn och passar perfekt tanke på vilken helg kultcon kommer vara på.

Edit: Kommer cosplaya Vinyl Scratch/DJ p0n-3 någon dag också.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nimdra.blogg.se
Sedra
Nubcake
Nubcake
Sedra


Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 11-09-01

Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Emptytis sep 20, 2011 3:25 pm

Tänker cosplaya Invader ZIM bl.a. iallafall!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty
InläggRubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?    Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?  Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Vad ska DU cosplaya Kultcon:12?!
» Vad vill du se på kultcon:12?
» Zombielajv på Kultcon
» NU när Kultcon (tyvär) är över
» CaramellDansen at Kultcon:12

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
KultCon :: KultCon :: Cosplay-
Hoppa till: