| Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? | |
|
+19Hani En-Chill-Panda Naaru ChibiHotaru Graytail Honsomgåricirklar Wrath Scandifag MoggeGolvmopp Kira Almox ClownAddict BeeJay Neko-chaaan CrescentMoon MoonPhanter EmmChan Kotowaru Mitternacht 23 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Mitternacht Cosplayansvarig
Antal inlägg : 11 Registreringsdatum : 11-04-08
| Rubrik: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? fre apr 08, 2011 4:57 am | |
| Hejsan, cosplayansvarige här!
Känner ni KultConpeppen, gott folk!? Jag hoppas det, för i år kommer vi göra en ännu mer fantastisk cosplayshow än förra året, lita på det.
Så min fråga till er är:
Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?
Senast ändrad av Mitternacht den mån apr 11, 2011 3:59 am, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Kotowaru Nubcake
Antal inlägg : 1 Registreringsdatum : 11-04-10
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? sön apr 10, 2011 12:07 pm | |
| - Mitternacht skrev:
Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? För mig blir det Cloud Strife från Final Fantasy 7: Advent Children med ett 6-delat homemade Bustersword! //L från 2010 KultCon. | |
|
| |
EmmChan Nubcake
Antal inlägg : 1 Registreringsdatum : 11-04-10 Ålder : 29 Ort : Jönköping
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? sön apr 10, 2011 11:36 pm | |
| jag ska förmodligen cosplaya Tsukasa Hiiragi från Lucky Star, för det är den enda cosplay som jag har för tillfället ^^'
men kanske har hunnit skaffa nån mer tills dess ^__^ kanske blir det Nagihiko Fujisaki från Shugo Chara ^w^ | |
|
| |
Mitternacht Cosplayansvarig
Antal inlägg : 11 Registreringsdatum : 11-04-08
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? mån apr 11, 2011 3:58 am | |
| Hum, funderar på om jag borde cosplaya på själva cosplauppvisningen, eller jag jag bara ska stå där och presentera i den vanliga tråkiga KultCon-tröjan. Humhum, vad tycker ni?
Haha, jag kan ju starta en omröstning xD | |
|
| |
MoonPhanter Nubcake
Antal inlägg : 1 Registreringsdatum : 11-04-24
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? sön apr 24, 2011 3:48 pm | |
| - Mitternacht skrev:
Vad ska DU cosplaya på KultCon:11?
Planerar att cosplaya en Jockey från L4D (Left4Dead) med en kompis 8D Kommer behöva stiga upp jättetidigt för den sminkningen känner jag ^^; Sen kommer man vara skittrött efter att ha sprungit runt som en idiot och skrattat hysteriskt en hel dag xD Har en annan kompis som eventuellt ska vara en Witch (häxa) från samma spel 8D Var Hunter (också från L4D) förra konventet ; ) | |
|
| |
CrescentMoon Småcool
Antal inlägg : 42 Registreringsdatum : 11-04-26 Ålder : 28 Ort : Jönköping
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? tis apr 26, 2011 10:26 am | |
| Då jag äntligen skaffat en peruk så ska jag väl vara haruno sakura det här året. Sen är ju Suzumiya haruhi min favvo so hon ska ju med! Sen är det Kagamine rin som är min senaste! Can't wait!! *O* | |
|
| |
Neko-chaaan Småcool
Antal inlägg : 24 Registreringsdatum : 11-05-11 Ålder : 34 Ort : Helsingborg
| Rubrik: Cosplay Kultcon 11 ons maj 11, 2011 2:43 am | |
| Jag ska under konventet troligtvis cosplaya Yuffie Kisaragi från Final Fantasy VII:Advent Children.. Sen under cosplaytävlingen blir de kanske Tia halibel i resurrecion från Bleach^^ | |
|
| |
BeeJay Nubcake
Antal inlägg : 2 Registreringsdatum : 11-07-04 Ålder : 103 Ort : Uppsala
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? mån jul 04, 2011 10:28 am | |
| Jag ska cosplaya, vilken det blir är en annan historia, det har ju hunnit bli kallare ute då så det blir nog en ganska varm cosplay som fungerar utomhus också XD
Geno från Super Mario RPG finns ju kvar sen tidigare men vi får se... xD | |
|
| |
ClownAddict Nubcake
Antal inlägg : 2 Registreringsdatum : 11-07-05 Ålder : 27
| Rubrik: Re: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? tis jul 05, 2011 2:09 pm | |
| Buggy the clown från One Piece. *peka på visnings bild* I hans "fängelse uniform" eller vad det nu heter >_> <_< Lär bli helt awesome | |
|
| |
Almox Nubcake
Antal inlägg : 3 Registreringsdatum : 11-07-08
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? fre jul 08, 2011 2:36 pm | |
| Överväger skarpt att cosplaya Yuan från Samurai Deeper Kyo och eventuellt Luppi från Bleach. Har ett större cosplayprojekt nu, så vill ha något lättade som jag inte behöver stressa med xD | |
|
| |
Kira Småcool
Antal inlägg : 10 Registreringsdatum : 11-07-09 Ålder : 30 Ort : jönköping
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? lör jul 09, 2011 10:18 am | |
| Jag siktar på Kasane Teto under hela konventet. Om jag får tid kanske jag slänger ihop något annat intressant men det vet jag inte än. | |
|
| |
MoggeGolvmopp Nubcake
Antal inlägg : 3 Registreringsdatum : 11-07-14 Ålder : 29
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? tor jul 14, 2011 10:56 am | |
| Jag ska cosplaya Jinta Yadomi från AnoHana owo Kanske Tsunade från Naruto och sen en till, beroende på om jag hinner klart med den xD | |
|
| |
Scandifag Nubcake
Antal inlägg : 1 Registreringsdatum : 11-07-20
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? ons jul 20, 2011 1:24 am | |
| Planerar Mephisto Pheles från Ao no exorcist. | |
|
| |
Wrath Nubcake
Antal inlägg : 4 Registreringsdatum : 11-08-04
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? tor aug 04, 2011 8:31 am | |
| Blir Roy mustang från FMA och kanske Envy/Wrath. | |
|
| |
Neko-chaaan Småcool
Antal inlägg : 24 Registreringsdatum : 11-05-11 Ålder : 34 Ort : Helsingborg
| Rubrik: Rubrik: Re: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? mån aug 08, 2011 3:32 am | |
| Ja biljetten var nu beställd och det har blivit lite ändringar i cosplayplanerna.. Istället för Yuffie och Halibel blir det nog Lilynette Gingerbuck.. Kanske gör någon annan cosplay också.. får se;) | |
|
| |
Honsomgåricirklar Nubcake
Antal inlägg : 4 Registreringsdatum : 11-08-16 Ålder : 29 Ort : Jönköping
| Rubrik: Apaaaaaa tis aug 16, 2011 12:35 pm | |
| Jag jobbar på en Kenny cosplay (South Park) så eventuellt kommer jag cossa honom :3 Faaaast troligen inte under hela konventet. Kommer antagligen cossa Miku och nån annan från SP de andra dagarna. Har inte fastställt det än. VORE JÄTTENAJS OM NÅN ANNAN SKULLE KUNNA TÄNKA SIG COSSA SOUTH PARK MED MEJ! o3o JAG ÄLSKAR DEN PERSONEN FÖR EVIGT ISF! | |
|
| |
Almox Nubcake
Antal inlägg : 3 Registreringsdatum : 11-07-08
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? lör aug 27, 2011 2:08 pm | |
| Herp, blev att tänka om lite.. Kommer ha en egen karaktär och sen en ringvålnad från sagan om ringen! :'D | |
|
| |
Graytail Nubcake
Antal inlägg : 5 Registreringsdatum : 11-08-30 Ålder : 29 Ort : Jönköping
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? tis aug 30, 2011 1:34 pm | |
| Hade tänkt cosplaya Hatake Kakashi /jounin från Naruto. Owo Såg att det var entill Naruto-cosplayer, men är det några fler som ska cosplaya karaktärer från den serien? Har ingen att cosplaya med, så skulle inte ha nått emot att haka på ett gäng! | |
|
| |
ChibiHotaru Nubcake
Antal inlägg : 4 Registreringsdatum : 11-09-03
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? lör sep 03, 2011 3:00 pm | |
| Antagligen Hotaru från Hack som planerat, om jag får färdigt dräkten i tid. Cosplayar gärna i grupp, Hotaru är ju i princip aldrig ensam. Är det någon som vet var man kan få tag på en halvdecimeters lång "diamant" i plast eller liknande material, gyllende? | |
|
| |
Naaru Nubcake
Antal inlägg : 9 Registreringsdatum : 11-09-05 Ålder : 31 Ort : Mariestad
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? mån sep 05, 2011 8:12 am | |
| - Graytail skrev:
- Hade tänkt cosplaya Hatake Kakashi /jounin från Naruto. Owo
Såg att det var entill Naruto-cosplayer, men är det några fler som ska cosplaya karaktärer från den serien? Har ingen att cosplaya med, så skulle inte ha nått emot att haka på ett gäng! Inte helt säkert om vi kommer till kultcon men om vi gör... Kommer jag vara Naruto och mina 3 vänner ska vara Sasuke, Sai och Jiraiya! Jag och Jiraiya har även lite funderingar på att vara Zombie Itachi och Zombie Jiraiya någon av dagaran oxå:3 | |
|
| |
Graytail Nubcake
Antal inlägg : 5 Registreringsdatum : 11-08-30 Ålder : 29 Ort : Jönköping
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? ons sep 07, 2011 11:31 am | |
| - Naaru skrev:
Inte helt säkert om vi kommer till kultcon men om vi gör...
Kommer jag vara Naruto och mina 3 vänner ska vara Sasuke, Sai och Jiraiya! Jag och Jiraiya har även lite funderingar på att vara Zombie Itachi och Zombie Jiraiya någon av dagaran oxå:3 Ohohoh, gött! owo Skulle ni ha något emot att få en Kakashi-cosplayer i gruppen, om ni kommer till Kultcon? | |
|
| |
Naaru Nubcake
Antal inlägg : 9 Registreringsdatum : 11-09-05 Ålder : 31 Ort : Mariestad
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? ons sep 07, 2011 2:43 pm | |
| [quote="Graytail"] - Naaru skrev:
Ohohoh, gött! owo Skulle ni ha något emot att få en Kakashi-cosplayer i gruppen, om ni kommer till Kultcon? Haha, vi ska nog inte gå runt tillsammans hela tiden, det är antagligen bara jagoch Jiraiya som ska gå runt för det mesta men de andra hänger på lite då och då! MEn sure, ser du oss är det bara att hänga på! Vi ska fira mig på lördagen så då kan du ju oxå komma och chilla.. ta en kaka! | |
|
| |
En-Chill-Panda Nubcake
Antal inlägg : 9 Registreringsdatum : 11-09-14
| Rubrik: En personlig klassiker ons sep 14, 2011 2:33 pm | |
| Kör en remake på ett cosplay jag verkar drafram varje år när jag vill ha ett cosplay. Gör ett nytt Pence cosplay (kingdom hearts 2) då jag växt ur mitt gamla. Det faller desutom sönder.. det var limmat....
Jag är pepp på det in any case! 8D | |
|
| |
Hani Nubcake
Antal inlägg : 9 Registreringsdatum : 11-09-12 Ålder : 32 Ort : Wonderland
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? sön sep 18, 2011 12:59 pm | |
| Troligtvis Alice, från Alice:madness returns. Älskar den cosplayn och passar perfekt tanke på vilken helg kultcon kommer vara på.
Edit: Kommer cosplaya Vinyl Scratch/DJ p0n-3 någon dag också. | |
|
| |
Sedra Nubcake
Antal inlägg : 8 Registreringsdatum : 11-09-01
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? tis sep 20, 2011 3:25 pm | |
| Tänker cosplaya Invader ZIM bl.a. iallafall! | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Vad ska DU cosplaya på KultCon:11? | |
| |